Lesgeven en duikcursus - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Daniëlle Leurdijk - WaarBenJij.nu Lesgeven en duikcursus - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Daniëlle Leurdijk - WaarBenJij.nu

Lesgeven en duikcursus

Door: Daniëlle Leurdijk GS3B

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

06 April 2014 | Curaçao, Willemstad

Zo na een week alweer een nieuw verslag!

Deze week was weer een goede stage week. Ik heb samen met mijn SPD een planning gemaakt voor de laatste 5 - 6 weken dat ik les moet geven. Ja nog maar zo weinig lesweken. Dat komt omdat ze hier eind mei al de laatste proefwerkweek hebben. En daar komt nog bij dat de 'mei' vakantie hier dit jaar extreem lang duurt. Ik heb namelijk vanaf 17 april tot 4 mei vakantie!

Om ervoor te zorgen dat ik toch aardig wat lessen kan draaien en dus wat weken kan inhalen ga ik 8 lessen in de week geven in plaats van de 4-6 die je normaal eigenlijk moet geven.

Deze week dus de eerste 6 lessen gegeven. Ik heb 2 havo 3 klassen en een vwo 3 klas. Deze klassen zijn allemaal met hetzelfde hoofdstuk bezig. Dat scheelt dus in de voorbereiding. De lesstof is grotendeels hetzelfde. Ik hoef alleen te differentiëren per klas.

Bij de havo klassen lees ik bijvoorbeeld de leertekst samen met de leerlingen en leg ik ondertussen lesstof uit. Ik geef hier niet zo heel veel aantekeningen.
Bij de vwo klas geef ik juist meer aantekeningen en lezen ze de tekst zelf. In de vwo klas zitten namelijk veel leerlingen met blanke ouders en spreken en begrijpen de Nederlandse taal goed.
Ik de havo klassen is Nederlands wat lastiger dus lezen we samen.

Verder ben ik zaterdag begonnen aan mijn duikcursus! Ik wilde heel graag mijn open water brevet hier halen dus dat ga ik nu doen met een oude vriendin van de basisschool. Shauni loopt hier ook stage en we wilden allebei graag ons duikbrevet halen dus besloten we om dat samen te doen!

Zaterdag hebben we alle theorie in één keer gehad. Dat was wel pittig! We zouden eigenlijk een deel theorie krijgen en dan onze eerste duiken gaan maken, maar Shauni was nog verkouden dus dan kun je natuurlijk niet gaan duiken.

Volgende week zaterdag hebben we dag 2 van de cursus. Dan willen we eerst ons theorie examen afleggen en dan twee duiken maken. Dat betekent dat ik dus goed moet gaan leren deze week voor het examen! Daarna hebben we zondag nog twee duiken gepland en de woensdag erna dan de laatste twee duiken! Als het goed is hebben we dan onze IDD cursus gehaald!

Of dit gelukt is laat ik jullie in mijn volgende blog allemaal weten!

  • 07 April 2014 - 07:57

    Leis En Harrie:

    Hoi Danielle,
    Als ik zo lees wat je allemaal van plan bent in deze week dan heb je nog een druk programma.Maar ja die duikcursus wil je graag zelf dus deze week even goed je best doen op je leerwerk en dan daarna het spannenste en ook het mooiste de onderwaterwereld bekijken.Verder zal het zelf lesgeven ook wel de nodige voorbereiding kosten maar daar ben je tenslotte daar voor naar toe gegaan.We wensen je daarom veel succes met alles.

    Groetjes Harrie en Leis

  • 07 April 2014 - 11:36

    Kees-Jan:

    Hoi,
    Vorig jaar heb ik er ook gedoken en zelfs aan de kust was het meteen heel erg mooi: je zult er veel lol aan hebben! Kijgen we ook wat foto's van onder water te zien?
    Wat ga je in je lange vakantie doen? Staat er nog binnen de scholen iets speciaals op het programma?
    Groetjes,
    Kees-Jan

  • 07 April 2014 - 18:40

    Joke:

    Spannende weken ga je tegemoet , even doorbijten met leren van de cursus en dan te water.Ben heel benieuwd hoe dat allemaal gaat. Hopelijk kun je onder water filmen dan kunnen wij ook meegenieten of foto"s maken. Je tijd daar schiet al weer op. Je hebt in ieder geval nog een lekkere vakantie voor de boeg, dus nog maar veel leuk dingen doen. Tot het volgende verslag maar weer.

  • 08 April 2014 - 18:52

    Jan En Hermien:

    Wat een spannende maar zeker geen saaie tijd, en geweldig dat je duikles gaat nemen, had Jan ook altijd gewild maar daar is het bij gebleven, zo zie je maar als je jong bent en je krijgt de kans!!!!pakken. De groetjes uit een zonnig Zoutelande Jan en Hermien.

  • 10 April 2014 - 23:57

    Rikie De Vries:

    Hallo Danielle wat een genieten en wat een leuke dingen heb je interesse in. Dat duiken zou mij ook wel trekken maar doe je best. Kennen ze daar ook eieren eten metPasen en het paasvuur zoals hier in de Achterhoek? Nou je hebt lekker vakantie maar hier hebben ze ook lang vakantie van 24 april tot en met 8 of 9 mei. Doe je best met het duiken en veel plezier. Groetjes Rikie.

  • 20 April 2014 - 11:50

    Ria Nubel:

    Hoi Danielle ,
    Wij wensen je fijne Paasdagen met misschien andere tradities dan eieren eten en paasvuur.
    Succes met de duikcursus.

    Paas groeten van Reinhold en Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniëlle

Welkom op mijn profiel! Je kunt hier al mijn reisavonturen volgen!

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 500
Totaal aantal bezoekers 16479

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 25 Juni 2014

Stage Curaçao!

Landen bezocht: