Vakantie, Kingsday en stage - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Daniëlle Leurdijk - WaarBenJij.nu Vakantie, Kingsday en stage - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Daniëlle Leurdijk - WaarBenJij.nu

Vakantie, Kingsday en stage

Door: Daniëlle Leurdijk

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

07 Mei 2014 | Curaçao, Willemstad

Hallo allemaal,

Hier weer een nieuw verslag vanuit het mooie Korsou!

Ik begin met het einde van de vakantie. Wat een mooie zin toch weer.
De vakantie is echt voorbij gevlogen! De laatste week vooral veel naar het strand geweest en lekker uitgerust. Daarnaast nog een planning voor de laatste 2 (!) lesweken op stage gemaakt en een toets voor VWO 3 gemaakt voor de toetsweek die 21 mei begint.

En toen was er Kingsday, hier nog 'gewoon' op 30 april.
Samen met Lex ben ik naar Punda vertrokken om de markt die gehouden werd in Punda helemaal af te gaan. Het is hier op Curaçao net zo Oranje als in Nederland als je in Punda komt! Ook het ouderwetse spijkerbroek hangen wordt hier gespeeld net als een boel waterspelletjes. Het is hier natuurlijk wel 30 graden overdag.
Samen hebben Lex en ik zo'n 12 a 15 boeken gekocht denk ik. Dat wordt kijken hoe ik ze allemaal mee krijg in mijn koffer, ik heb namelijk 8 boeken gekocht.
Daarnaast waren de gewone winkels open en ze hadden speciale Kingsday prijzen. Ik kon de verleiding niet weerstaan om twee jurkjes te kopen. (50 % korting!) Het was wel echt super druk in deze winkel en Lex, die buiten stond te wachten, vroeg zich ondertussen al af of ik niet verdwaald was in de kleine winkel.
Na mij weer een weg naar buiten te hebben geworsteld hebben we het laatste deel van de markt gelopen. Daarna waren we allebei wel moe. Het was warm en we liepen met tassen vol met boeken te sjouwen.
Thuis hebben we even uitgerust en 's avonds ben ik met Leon en een paar anderen naar Latin Village geweest. Een groot feest met 3 gedeeltes waar muziek gedraaid werd. Hier natuurlijk tot in de late uurtjes feest gevierd om toen thuis lekker in bed te ploffen.

Het laatste weekend hebben we het lekker rustig aan gedaan en heb ik nog wat laatste voorbereidingen voor stage gedaan en we zijn natuurlijk nog weer lekker naar het strand geweest. Dat ga ik wel missen als ik weer in Winterswijk ben. Hier kun je op elk moment naar het strand rijden om een paar uurtjes lekker in de zon te liggen en te zwemmen in het helder blauwe water.

Op dit moment heb ik er al weer 3 stage dagen opzitten voor deze week. Ik heb deze week al 10 uurtjes lesgegeven doordat ik een paar uur moest invallen. Maar ja het lesgeven is al bijna weer voorbij! Nog 6 daagjes in totaal en dan is het surveilleren en nakijken.

De tijd vliegt en over 7 weken ben ik al weer thuis.
Daar nog even niet aan denken en nog lekker genieten! Daarom is het nu voor de afwisseling maar eens tijd om naar het strand te gaan!

Tot het volgende verslag maar weer!

  • 08 Mei 2014 - 07:41

    Leis En Harrie:

    Danielle,
    Wat heb jij het zwaar met jouw stage,het is één grote vakantie met af en toe een paar dagen v.d.klas staan .Wat heb jij er goed aan gedaan om v. deze stage te kiezen.Het zal inderdaad weer wennen zjjn als je weer thuis bent,maar hopelijk komt het mooie weer met jouw weer mee naar huis.Veel succes nog die laatste weken,wat gaat de tijd toch snel en geniet er ook nog zoveel mogelijk van.Bedankt weer voor je verslag.

    Groetjes Harrie en Leis

  • 08 Mei 2014 - 08:02

    Corien Vuurman:

    Dag Danielle,

    Goed te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    Tja, een hele andere cultuur en omgeving. Niet te vergelijken met het leven in Nederland.
    Ik wens je een goede afronding van je stage toe en zie uit naar je verhalen en verslagen.
    Veel plezier!

    Vriendelijke groet,
    Corien Vuurman

  • 08 Mei 2014 - 14:53

    Jan En Hermien:

    Weer een heerlijk verslag om te lezen, en dat mooie weer steeds maar weer, dat zal inderdaad weer wennen zijn, maar ja het hollandse weer heeft ook wel wat toch??? En strand is hier ook denk aan Hilgelo Strandbad maaaar jaaaa, wel wat anders, wat gaat de tijd over 7 weken weer thuis, ben benieuwd hoe je er uitziet en naar nog meer verhalen! groetjes Jan en Hermien.

  • 10 Mei 2014 - 16:47

    Rikie De Vries:

    Hallo wat een mooi en warm verslag,dertig graden aan het strand. Nou hier kun je ook wel naar het strand het is alleen dertien graden. Maar we hopen dat je terugkomt dat je dan de leuke jurkjes hier ook aankunt. Maar we krijgen vast nog wel 1 keer een verslag om af te kicken. Geniet de laatste weken nog maar lekker en dan horen we thuis misschien nog wel meer.Groetjes Rikie.

  • 11 Mei 2014 - 12:08

    Joke Leurdijk:

    zondagmorgen en het lijkt wel herfst in Winterswijk. Regen, harde wind en koud, brrr. Maar in gedachten zijn we lekker bij jou aan het strand en dan voelt het al wat warmer. Heerlijk om zo te mogen genieten en dat voor ruim 5 maanden. Maar het aftellen is al weer begonnen. Zit lekker op jouw kamer te computeren, wat zal dat klein en benauwend aanvoelen voor jou als je terug bent. Dan is het vakantiegevoel weer veel snel over en lijkt het allemaal een mooie droom, en dat is het natuurlijk ook. Dus geniet nog met volle teugen en we kijken uit naar je volgende verslag. Doe je er weer een paar foto"s bij? We zijn ook wel benieuwd hoe het dorp er bij jou uitziet en wat voor winkeltjes er allemaal zijn.
    groetjes Joke Leurdijk

  • 14 Mei 2014 - 11:43

    Kees-Jan:

    Hoi,
    Ik ben ook benieuwd naar wat meer details over je lessen. Kan je daar in je volgende blog eens wat meer over vertellen? Ook voor jou nadert het einde van de stage: wat ga je nog doen?
    Groetjes,
    Kees-Jan

  • 18 Juni 2014 - 20:44

    Jan En Hermien:

    Zo Danielle eindelijk een reactie, we waren op vakantie in Oostenrijk en hebben daar heel veel in de bergen gelopen het was geweldig, maar volgens ons is het daar ook nog steeds geweldig. Maar het is nu aftellen daar ,vinden het leuk dat je weer terug zult zijn en je weer kunnen zien, hoe bruin je bent,en kunnen kletsen,tot gauw Jan en Hermien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniëlle

Welkom op mijn profiel! Je kunt hier al mijn reisavonturen volgen!

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 451
Totaal aantal bezoekers 16485

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 25 Juni 2014

Stage Curaçao!

Landen bezocht: