Proefwerkweek en de familie van Lex en Leon. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Daniëlle Leurdijk - WaarBenJij.nu Proefwerkweek en de familie van Lex en Leon. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Daniëlle Leurdijk - WaarBenJij.nu

Proefwerkweek en de familie van Lex en Leon.

Door: Daniëlle Leurdijk

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

19 Maart 2014 | Curaçao, Willemstad

Sorry dat het schrijven van het verslag wat langer heeft geduurd. Hieraan werd ik meteen herinnerd door middel van een Facebook berichtje door mijn grootste fan: Mijn neef Joey.

De afgelopen week was ik best wel druk met eigenlijk helemaal niks. Leuke contradictie vind ik zelf.

Waar was ik dan zo (niet) druk mee. Nou als eerste met de proefwerkweek op stage. Als stagiair word ik meteen goed ingezet met het surveilleren. Ik had mijn eigen rooster gekregen. Op zich viel het wel mee hoe lang de dagen zijn. Maar het surveilleren is zo saai dat je er bijna van in slaap valt. En dan zijn 3 of 4 uren surveilleren per dag nog best wel vermoeiend.

Ik heb dus vier dagen gesurveilleerd. Ik was bij de onderbouw ingedeeld dus in principe zijn de toetsen een uur of 45 minuten. Sommige klassen die ik had wisten niet wie ik was en ze waren erg nieuwsgierig. Dit resulteerde in taferelen dat ik moest zeggen dat de toets nu toch echt ging beginnen en de vragen echt later gesteld moesten worden, na 10 a 15 minuten vragen beantwoorden vond ik dat ik ook wel genoeg had gepraat.

Bij een klas die ik al wel had gehad begonnen ze spontaan te juichen toen ik het lokaal binnen stapte. Ik deelde daarom meteen maar mee dat afkijken nu niet makkelijker werd. Daar moesten de leerlingen dan weer erg hard om lachen.

Op donderdag zijn er familieleden van Leon en Lex aangekomen op het eiland. Ze vertrekken helaas morgen alweer.
Zij hebben via Arke een reis geboekt en worden daarom met een busje naar hun appartement gebracht. Toch vonden wij het leuk om ze toch te verassen op het vliegveld.

Wij hadden berekend dat als ze om 17.30 aankomen wij rond 17.45 toch echt wel op tijd zouden zijn. Ze moesten namelijk nog door de paspoortcontrole en hun bagage ophalen.
Toen wij aankwamen waren ze echter al weg! Ze waren al om 17.00 uur geland en hoefden helemaal niet lang te wachten bij de paspoort controle en het ophalen van de koffers.
Wij dus maar naar hun appartement gereden. Die avond zijn we gezellig met z'n allen uiteten geweest.

In het weekend hebben we met z'n allen het eiland rondgereden en zijn we naar verschillende stranden geweest!

Meestal gingen zij 's ochtends zelf iets doen en in de middag gingen we met z'n allen naar een mooi strand. Zo hebben we ze Daaibooi, Porto Marie en Cas Abou laten zien. Verder zijn we nog een dagje wezen rondrijden. We zijn toen naar West Punt gereden en hebben de stranden grote en kleine Knip bezocht.
Hier waren we zelf ook nog niet geweest dus dat was heel erg leuk en mooi om te zien!

De afgelopen twee dagen heb ik op stage geholpen bij het beoordelen van gesprekken over het profielwerkstuk van VWO 6 en havo 5. Bij geschiedenis krijgen ze een cijfer voor hun verslag dat meetelt als cijfer voor het profielwerkstuk en daarnaast hebben ze een mondeling. Het cijfer van het verslag en het mondeling vormt dan weer een cijfer dat nog meetelt voor het schoolexamen.

Het was echt heel mooi om mee te maken dat er leerlingen waren die je zoveel informatie konden geven dat je er stil van werd. Deze twee leerlingen kregen dan ook een 10 voor hun mondeling. Ze wisten alles over hun verslag en meer! De 20 minuten waren helaas veel te snel voorbij. Het was ook interessant dat we met drie beoordelaars ook wel eens verschillen hadden in cijfer. Vaak ging het om niet meer dan een half punt, maar het liet zien dat er toch altijd wel een tweede corrector nodig is.

Morgen nog weer surveilleren bij inhaal proefwerken en daarna kan ik weer gaan lesgeven.

Zo ik ben wel weer klaar voor vandaag. Ik hoop het volgende verslag weer over +/- een week te schrijven.

Groetjes aan iedereen in Nederland!

  • 19 Maart 2014 - 17:18

    Jan:

    Hallo Dani,

    Weer een leuk verslag; altijd mooi om te lezen.
    Je bent nu al een bevlogen lerares.
    En we worden zo langzamerhand stikjaloers met die verhalen over al die mooie stranden.
    Veel plezier maar weer en groetjes aan de rest.
    Spreken elkaar gauw weer via Skype of whatsapp.

    Gr. pap

  • 19 Maart 2014 - 20:21

    Mardine:

    Dag lieve Daniëlle! Wat leuk om weer een verhaaltje te lezen. Fijn dat je het naar je zin het. Geniet nog maar lekker van deze leuke ervaring!! Xx Mardine

  • 19 Maart 2014 - 20:25

    Joke:

    Je kunt wel schrijfster worden. Heel beeldend vertelt allemaal. Je hebt een supertijd zo te lezen. Veel plezier de komende week/weekeinde.

  • 19 Maart 2014 - 22:29

    Rikie De Vries:

    Hallo,al weer een erg leuk verslag maar de manier van vertellen kan ik wel denken dat je het erg naar je zin hebt. Ik heb de atlas al uit de kast gehaald om t e kijken waar je daar toch nog overal rondreist. Meid blijf genieten kijk al weer uit naar het volgende verslag. Groetjes en liefs Rikie.

  • 20 Maart 2014 - 05:12

    Kees-Jan:

    Hoi,
    Is het in jouw school anders om te surveilleren dan in NL? En zijin lln nerveus of niet zo? Ik kan me voorstellen dat de tijd dan lang duurt en saai is, ik weet precies hoe dat is... ;-)
    Wanneer beginnen de lessen weer of gingen de lessen gewoon door?
    Groetjes!
    Kees-Jan

  • 20 Maart 2014 - 16:28

    Leisubbink:

    hoi Danielle,

    Je kunt boeiend vertellen.Ik kan begrijpen dat de l.l. het leuk vinden als jij de klas inkomt.Wij hebben hier af en toe een dag met mooi weer dan moeten we aan jouw denken dat dat bij jouw altijd zo is.
    Ik ben voor de tweede keer aan mijn ogen geholpen.Eerste keer is niet goed gelukt.En deze keer ging 'savonds ée'n hechting weer kapot dus keek ik zo in de open wond en moest ik om 23.00uur nog weer naar het S.K.B. om het weer opnieuw (zonder verdoving) bovenhuids te laten hechten.En de volgende morgen weer opnieuw naar de plastisch cirurch,die heeft het opnieuw onderhuids gehecht.En ik mag de hele tijd niet bukken en tillen dus ik moet voor veel dingen een beroep doen op Harrie.Verder zie ik er nu niet zo fraai uit,verkleurd en opgezet. Maar we hopen dat het nu allemaal goed komt
    .
    Groetjes ook namens Harrie

    Leis


  • 20 Maart 2014 - 17:51

    Jan Beijers:

    Hoi Daniëlle,

    Wederom een boeiend verhaal over je belevenissen daar op een mooi en warm Curaçao. We zijn jaloers op je dat je dit allemaal mag doen en meemaken. Zo te lezen lijkt het erop dat je beroepskeuze de goede is geweest. Ik hoop dat je veel foto's maakt die we hopelijk na je thuiskomst een keer mogen zien. Hier gaat alles zijn gang, Nog 2 weken dan gaan wij er ook weer op uit naar het bekende plekje in Zeeland.Hopelijk krijgen we iets mee van jou mooie weer. We kijken weer uit naar je volgende verhaal. Veel (werk)plezier nog en tot schrijjfs.

    Liefs, Hermien en Jan

  • 21 Maart 2014 - 13:59

    Sandra :

    Hoi Daniëlle,

    Leuk om jouw ervaringen te volgen. Volgens mij zitten er te weinig uren in een dag. Er valt daar zoveel te zien en te doen en dan niet te vergeten dat je ook nog moet stage lopen. Blijf geniet, want ik doe dat zeker door jouw verhalen te lezen. Tof!!

    Groetjes Sandra, Huub en de kids

  • 21 Maart 2014 - 18:54

    Ria Nubel:

    Hoi Danielle,
    Het is alweer een poosje geleden dat ik jouw verslagen gelezen heb en ik moet zeggen dat het allemaal geweldig klinkt. We hebben hier even een beetje mogen proeven van het mooie weer dat jij misschien dagelijks hebt al was het dan niet zo warm. Lekker hoor! Fijn dat je successen boekt met het lesgeven. Ga zo door! (Dat staat ook op het rapport van mijn kleindochter Renske ) Heel veel plezier en verder succes gewenst door

    Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniëlle

Welkom op mijn profiel! Je kunt hier al mijn reisavonturen volgen!

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 16495

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 25 Juni 2014

Stage Curaçao!

Landen bezocht: