Nog een beetje carnaval en de Christoffel berg! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Daniëlle Leurdijk - WaarBenJij.nu Nog een beetje carnaval en de Christoffel berg! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Daniëlle Leurdijk - WaarBenJij.nu

Nog een beetje carnaval en de Christoffel berg!

Door: Daniëlle Leurdijk

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

10 Maart 2014 | Curaçao, Willemstad

Zo daar ben ik al weer. Omdat het de vorige keer zo lang geduurd heeft kom ik nu wat sneller met een nieuw verslag.

Als eerste nog bedankt voor alle leuke en lieve reacties.

Voor Jolien: Ik heb mijn email adres bij mijn vorige blog gezet als reactie. Als je vragen hebt stuur je maar een mailtje!

Dan gaan we gewoon nog even verder met carnaval! Zondag was namelijk niet de laatste dag van het carnaval hier. Dinsdag was de laatste avond. Het was de zelfde optocht als zondag maar dan in het donker! Het was een mooie afsluiting van het carnaval. We hebben veel gedanst en gezelligheid gehad in die drie dagen!

Carnaval betekent dat ik maandag tot woensdag vrij was en alleen op donderdag en vrijdag stage heb gehad.

Donderdag had ik twee lessen die een afsluiting waren van het hoofdstuk. Ik gaf een laatste aantekening, die elke leerlingen meeschreef want ik had heel subtiel doorgegeven dat de stof ik de toets komt.

De leerlingen lachten in het begin om mijn handschrift op het bord. Het was ook niet om aan te zien. Nu gaat het langzaam beter. Of zoals een leerling zei: Juffrouw het is leesbaar hoor! Heel goed!

De leerlingen zijn erg leuk. Ze begroeten je altijd als ze je ergens tegen komen en je maakt veel praatjes met ze buiten de les om. Zo kwam ik er achter dat er een jongen in mijn klas zit die een moeder uit Suriname heeft en een vader uit Venezuela. Hij spreekt hierdoor alleen Spaans en Engels. Het Nederlands beheerst hij heel erg slecht. Een vriend vertaald voor hem wat ik of andere docenten hebben gezegd.

Ook vinden ze het reuze interessant waar ik precies allemaal uit ga. Want als stagiaire kom ik niet alleen voor mijn stage, dat weten ze hier allemaal precies. Je komt dan ook wel eens leerlingen tegen als je ergens vroeg bent. Want elke dag is er op één of twee plekken wat te doen dus je ziet het hele eiland voorbij komen.

Toen was het vrijdag en begon de proefwerkweek. Ik ben als surveillant ingedeeld zonder mijn begeleider. Ze hebben namelijk vaak mensen te kort. Ze blijven elke keer vragen of ik het niet erg vind om dingen alleen te doen, maar ik ben hier juist om te leren dus ik vind het prima!
Surveilleren betekend dat je van 7.30 tot maximaal 12.30 bezig bent. Ik heb alleen de onderbouw normaal gesproken dus ben ik van 7.30 tot 9.45 bezig. Vrijdag werd mijn hulp echter meteen alweer ingeroepen bij een havo 5 klas. Het was een grote groep dus werd ik gevraagd te helpen met surveilleren samen met een aardrijkskunde docente.

En dat was alweer de schoolweek. Het weekend staat al weer voor de deur.
Dit weekend moet een neef van Leon bij verschillende feesten draaien en daar gaan we natuurlijk naar toe.
Vrijdag en zondag zijn we uit geweest.
Zaterdag niet want we moesten op zondag om 5.15 uur opstaan! We hebben namelijk de Christoffel Berg beklommen :De Sint-Christoffelberg is een naar Christopher Columbus vernoemde berg en het hoogste punt van Curaçao met een hoogte van 372 meter. Daarmee staat de top tevens op nummer drie van hoogste punten binnen het Koninkrijk der Nederlanden.
De berg is gelegen in het Christoffelpark in het noordwesten van Curaçao. Vanaf de top van de berg is zicht op de Caribische Zee en enkele van haar eilanden.

Op Curaçao ga je niet na 09.00 uur nog een berg beklimmen, veel te warm, dus samen met familie leden van Leon zijn we om 07.00 uur aan de klim begonnen. We hadden ons verzameld om 06.00 uur en zijn toen met een busje verder gegaan.
Als je denkt dat het om 07.00 uur koel is, heb je het goed mis! Om 07.15 waren we allemaal al flink aan het zweten. We hebben af en toe even gestopt voor foto's en drink pauzes. Uiteindelijk waren we in 50 minuten boven. Het had sneller gekund als er niet een deel van het pad was ingestort. We moesten hier echt klimmen. Van steen naar steen en je ondertussen optrekken aan de takken van bomen. Dit gedeelte was pas ingestort en hierdoor hadden we onze krachttraining voor de armen ook weer gehad!

Maar wat een mooi uitzicht! Het was het zeker waard! Je kwam uit op een soort plateau waar je een super uitzicht had over het eiland. Het was helaas nog een beetje bewolkt anders hadden we Bonaire en Venezuela nog kunnen zien.

Om 08.30 waren we weer beneden. Daar hebben we ons eerst tegoed gedaan aan broodjes, we hadden allemaal wel trek! Daarna nog een stukje door het park gereden en toen lekker naar het strand!

Ik zal wat foto's hieronder plaatsen!

Voor nu heb ik mijn verhaal weer gedaan. Tot over een weekje of zo!

  • 10 Maart 2014 - 20:14

    Marloes:

    Wat een superleuk verhaal weer! Geniet ervan:)
    Liefs

  • 11 Maart 2014 - 00:18

    Gerdien:

    Wauw, ziet er goed uit! Leukleeeuk!

  • 11 Maart 2014 - 07:28

    Joke:

    Het was weer een zeer beeldend verslag. We zijn jaloers op wat jij allemaal meemaakt. Carnaval en de natuur, hoe verschillend kan het zijn. Wat een gezellig familiegebeuren is het daar. Geniet er van, jullie hebben er al weer een maand opzitten. Gelukkig is het hier in Nederland ook prachtig weer en daar genieten wij dan maar van.

  • 11 Maart 2014 - 08:08

    Leisubbink:

    Danielle,
    Wat heb jij een geweldige stage ,zoiets blijft je voor altijd bij.En lekker uitgaan en zoals deze keer die berg beklimmen geweldig.Degene die hier in de omgeving stage lopen zullen wel enorm jaloers zijn als ze jouw verhalen lezen/horen.Dank je wel dat je ons zo op de hoogte houd.

    Groetjes Leis en Harrie(het is nu 8.00uur,dus hij ligt nog in bed,maar hij leest je verslag straks wel)

  • 12 Maart 2014 - 08:36

    Milou:

    Daniëlle,
    wat een mooie foto's en verhalen zeg. Ik lees al je verhalen met veel plezier!
    Liefs

  • 12 Maart 2014 - 20:08

    Jan En Hermien:

    Hoi Danielle, jou stage is beslist niet saai te noemen, wat leuk een leuk verslag,wij kijken er steeds weer naar uit, wat je allemaal weer meemaakt, en heel veel beleeft, dat kan je niet van iedereen zeggen die stage loopt, de groeten uit een zonnig Winterswijk Jan en Hermien.

  • 13 Maart 2014 - 22:26

    Kees-Jan:

    Leuk om het verhaal van de wandeling vanuit 3 perspectieven te lezen! ;-). Moet een apart avontuur geweest zijn.
    Fijn dat je goed met de leerlingen om kunt gaan. Wat vind je het grootste verschil tussen de leerlingen daar en hier in NL?
    Prettig weekend,
    Kees-Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniëlle

Welkom op mijn profiel! Je kunt hier al mijn reisavonturen volgen!

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 16488

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 25 Juni 2014

Stage Curaçao!

Landen bezocht: